Zajęcia psychoedukacyjne w naszej szkole prowadzone są głównie przez pedagoga i psychologa w trakcie systematycznej pracy z uczniami. Ich elementy są także częścią Programu Profilaktycznego „Spójrz Inaczej”, którym od wielu lat objęci są uczniowie szkoły podstawowej i klas gimnazjalnych w szkole podstawowej.
Główne cele zajęć to:
- Zwiększenie poczucia samoakceptacji i poczucia wartości;
- Lepsze rozumienie siebie, swoich myśli, uczuć itp;
- Kształtowanie prawidłowych relacji interpersonalnych w grupie opartych na szacunku, uczciwości i tolerancji;
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych;
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich uczuć, myśli, zasad, poglądów na forum grupy poprzez argumentację swoich wypowiedzi;
- Kształtowanie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów przy równoczesnym akceptowaniu potrzeb innych – elementy treningu asertywności;
- Utrwalanie zasad i norm panujących w społeczeństwie i rozumienie konsekwencji ich łamania;
- Odkrywanie swoich mocnych stron, zdolności, które w przyszłości mogą pomoc przy wyborze zawodu;
- Zwiększenie świadomości wpływu na własne życie – rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czyny i słowa;
- Stawianie sobie celów i zrozumienie procesu decyzyjnego.